Warto wiedzieć

 

O produktach Lucas Oil

PYTANIE: Czy produkty Lucas Oil zawierają rozpuszczalniki?

ODPOWIEDŹ: Produkty Lucas Oil są w 100% produktami naftowymi, które w swoim składzie nie zawierają rozpuszczalników czy alkoholu.


PYTANIE: Gdzie produkowane są produkty Lucas Oil?

ODPOWIEDŹ: Produkty Lucas Oil produkowane i rozlewane są wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.


Ogólnie o olejach

PYTANIE: Co oznaczają cyfry/liczby oraz litera 'W' w nazwie oleju?

ODPOWIEDŹ: Według opracowanych przez SAE norm liczby od 0 do 60 oznaczają lepkość oleju. Oznaczenie oleju składa się z dwóch członów, np.: SAE 15W40, SAE 20W50.
Pierwszy człon opisuje 6-stopniową skalą 'W' (ang. Winter - Zima) od 0W do 25W i określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.
W praktyce przedstawia się to następująco:

  • dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi od - 30°C do - 35°C,
  • dla klasy lepkości 5W, temperatura ta wynosi od - 25 do - 30°C,
  • dla klasy lepkości 10W, temperatura ta wynosi od - 20 do - 25°C,
  • dla klasy lepkości 15W, temperatura ta wynosi od - 15°C do - 20°C,
  • dla klasy lepkości 20W, temperatura ta wynosi od - 10°C do - 15°C,
  • dla klasy lepkości 25W, temperatura ta wynosi od -10°C do 0°C.

Drugi człon odnosi się do 5-stopniowej skali  (20, 30, 40, 50 i 60) określa ?wytrzymałość oleju?, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C. Identycznie, jak w przypadku skali 6-stopniowej, także i tu obowiązuje zasada, że im niższa liczba indeksu, tym silnik naszego pojazdu pracuje łatwiej i odwrotnie im wyższe oznaczenie tym silnik może być znacznie bardziej obciążony.  Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem, czyli tzw. film olejowy.
Oleje, które w swojej nazwie zawierają dwa człony. Czyli pokrywają kilka klas lepkości nazywamy olejami wielosezonowymi / całorocznymi (SAE 15W40), w przeciwieństwie do olejów jednosezonowych (monograde) SAE W40, które pokrywają tylko jedną klasę płynności.

Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się w przedziale od 0w do 10w, gdzie często oleje 10w są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15w i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.


PYTANIE: Co to jest API?

ODPOWIEDŹ: API (ang. American Petroleum Institute) to Amerykański Instytut Naftowy, którego zadaniem jest kwalifikacja jakości olejów. API tworzy klasyfikacje w zależności od warunków eksploatacji silników, dzieląc je na silniki benzynowe i silniki Diesla.
W przeciwieństwie do klasyfikacji SAE, która została opracowana przez przemysł samochodowy, API jest klasyfikacją odnoszącą się do przemysłu stricte naftowego. Jej oznaczenia wyglądają następująco, np.: API SL / CF.
Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C, gdzie: S oznacza oleje do silników benzynowych, natomiast C reprezentuje oleje do silników Diesla. Druga litera mówi nam o klasie oleju, a dokładnie o jego jakości, tzn.: czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju.


PYTANIE: Co to jest SAE?

ODPOWIEDŹ: SAE (ang. Society of Automotive Engineers) to amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji. Zawodowa organizacja skupiająca inżynierów zajmujących się motoryzacją, lotnictwem i maszynami wykorzystywanymi w przemyśle. Organizacja ta standaryzuje urządzenia takie jak samochody, ciężarówki, łodzie, samoloty, sprzęt budowlany itd. Związek ten ocenia również właściwości lepkości olejów silnikowych oraz dzieli je na klasy SAE.


O olejach silnikowych Lucas Oil

PYTANIE: Czy oleje syntetyczne Lucas Oil nadają się do silników typu Hemi?

ODPOWIEDŹ: Tak, oleje syntetyczne Lucas Oil są zgodne ze specyfikacją silników spalinowych typu Hemi.


O Stabilizatorach oleju

PYTANIE: Jak mam prawidłowo stosować stabilizator oleju w moim pojeździe?

ODPOWIEDŹ: Zalecane jest dodawanie stabilizatora oleju w stosunku 20% stabilizatora i 80% oleju podczas każdej wymiany oleju silnikowego. Możliwe jest również stosowanie stabilizatora w celu utrzymania prawidłowego poziomu oleju w silniku, pozwoli to zmniejszyć ubytki oleju w starszych silnikach oraz utrzymać maksymalną wydajność w nowych silnikach.


PYTANIE: Ile muszę przejechać kilometrów zanim będę mógł stosować stabilizator oleju?

ODPOWIEDŹ: Stosowanie naszego stabilizatora nie wymaga określonego przebiegu. Używamy go również w nowych silnikach. Dodanie 1 litra podczas wymiany oleju pozwala na wydłużenie okresu wymiany o 50% oraz zwiększa znacząco żywotność silnika.


PYTANIE: Czy stabilizator oleju mogę stosować również w innych elementach mojego pojazdu, poza silnikiem?

ODPOWIEDŹ: Tak. Poza doskonałym dodatkiem do oleju silnikowego stabilizator może być użyty w ilości 10 - 60% w skrzyniach biegów, 25 - 100% w tylnych mostach. Stabilizator jest mieszalny z każdym ropopochodnym lub syntetycznym olejem.


PYTANIE: Stabilizator oleju Heavy Duty Oil Stabilizer wydaje się być dość gęstym specyfikiem. Czy mogę używać go w moim małym samochodzie wymagającym lekkich olei?

ODPOWIEDŹ: W pojazdach nowszych oraz mniejszych, które wymagają lekkich olei jak np. 5w30, zalecamy stosować nasz syntetyczny stabilizator oleju (Lucas Pure Synthetic Oil Stabilizer). Został on opracowany specjalnie do silników o mniejszych obciążeniach oraz niewielkim przebiegu.


PYTANIE: Czy używając stabilizatora oleju firmy Lucas Oil utracę gwarancję na mój nowy samochód?

ODPOWIEDŹ: Nie. Używając stabilizatora oleju firmy Lucas Oil, nie traci się prawa do gwarancji nowego samochodu. Stabilizator jest w 100% ropopochodnym produktem, który jest mieszalny z olejami syntetycznymi i niesyntetycznymi.


PYTANIE: Czy mogę stosować stabilizator oleju w motocyklu? Jeżeli posiadam mokre sprzęgło, to w jakiej dawce stosować?

ODPOWIEDŹ: żeby poprawić właściwości oleju, warto stosować Stabilizator przy każdej wymianie oleju. Stabilizator syntetyczny zalecany jest do motocykli o przebiegu mniejszym niż 10tyś. km oraz pojemności do 600m3 (i kiedy stosowany jest syntetyczny olej silnikowy), w pozostałych przypadkach zalecany jest Stabilizator Heavy Duty.

Dla mokrego sprzęgła Lucas zaleca dawkę nie większą niż 10% względem całego oleju.


O dodatkach do paliwa

PYTANIE: Czy dodatek do paliwa Lucas Fuel Treatment można stosować w silnikach benzynowych i Diesla?

ODPOWIEDŹ: Tak. Dodatek do paliwa Lucas Fuel Treatment został zaprojektowany do czyszczenia i smarowania układu paliwowego zarówno w silnikach benzynowych, jak i Diesla.


PYTANIE: Jak często mogę stosować dodatek do paliwa Lucas Fuel Treatment?

ODPOWIEDŹ: Ponieważ dodatek do paliwa Lucas Fuel Treatment nie zawiera żadnych rozpuszczalników, jest całkowicie bezpieczny do stosowania podczas każdego tankowania. W rzeczywistości wielu z naszych użytkowników wlewa dodatek w butelce o pojemności 155ml tankując cały zbiornik paliwa.

Copyright 2008-2020 LucasOil.pl